Leac din supa de oase

Leac pentru cei cu dureri la coloana vertebrala si articulatii
Produsul se poate pastra in congelator.
Supa de oase, colagen pentru articulatii
Nu de putine ori am fost atentionata la masa ca manânc hrana lui cutu! Prea putin elegant pentru o domnisoara, insa ma trezeam rontaind oasele de gaina pana cand le secam de toata maduva!
Sa fie oare vorba despre vreo apucatura barbara? Sau despre o“tendinta de supravietuire” a corpului care ne impinge sa facem uneori lucruri inexplicabile?
Nu multi sunt cei carora le lasa “gura apa” in fata unei supe aburinde de oase! De fapt, nici macar nu cred sa cunosc pe cineva care se rasfata cu o astfel de zeama. Mai facea din cand in cand bunica mea, dar cum nu gaseam carnea prin farfurie, desi o “scotoceam” destul, nu i-am inteles niciodata rostul.
Se pare insa ca supa de oase facuta in casa are multiple calitati terapeutice, fiind mai degraba servita pentru “potentialul ei vindecator”, decat pentru gust.
Dupa cum vom vedea, exista chiar si o explicatie pentru care aceasta se serveste cu otet.
Oasele sunt pline de minerale dintre care cele mai abundente sunt calciul si fosforul care sunt “tinute” impreuna in os cu ajutorul colagenului, formand fosfatul de calciu. Pe langa acestea, tesutul osos contine – in proportie mult mai mica – magneziu, sodiu si alte oligoelemente.Cand oasele sunt fierte, > mineralele cad pe fundul oalei dar nu se pierd, cu conditia sa nu aruncam prima apa. Sub aceasta forma, mineralele sunt foarte usor asimilabile. Daca oasele contin si partile flexibile, de legatura (ligamente, cartilaj si tendoane) atunci in fiertura sunt eliberate si alte substante precum glucozamina si condroitina. Sulfatul de condroitina este cel mai popular supliment in tratamentul osteoartritei.
Pentru ce este buna supa de oase?
1. Repara mucoasa intestinului, fiind utilizata in toate afectiunile gastrointestinale (gastrita, ulcer gastroduodenal, intestin permeabil, colon iritabil, hemoroizi, boala Chron, colita ulcerativa etc)
2. Ajuta la descompunerea proteinelor in aminoacizi (molecule mai mici) si trateaza astfel intolerantele si sensibilitatile alimentare dobandite (in special cele la proteinele din lapte, oua, cereale (gluten), leguminoase etc);
3. Intareste sistemul imunitar (boli autoimune, infectioase, inflamatorii, boli cronice, alergii, astm, artrita)
4. Reface structura discului intervertebral (hernie de disc, deshidratarea discului intervertebral, afectiuni ale coloanei vertebrale);
5. Reface structura cartilajului care alcatuieste articulatiile (artrita, artroza, discartroza, reumatism etc);
6. Intinereste pielea, previne ridurile fine, reface structura pielii “lasate” pe care o intareste, elimina celulita si amelioreaza vergeturile.
Stiai de ce supa de pui e buna pentru raceala? Deoarece aminoacizii produsi in timpul fierberii calmeaza iritatia din sistemul respirator si imbunatatesc digestia.

Supa rezultata din fierberea oaselor este plina de colagen sub forma de gelatina. La randul ei, gelatina contine aminoacizi neesentiali printre care arginina, glicina, glutamina si prolina. Acesti aminoacizi pot fi sintetizati de corp, insa nu si daca suntem stresati sau bolnavi.
Gelatina este de fapt colagenul care se descompune in supa in timpul fierberii oaselor.
Mancarurile care contineau gelatina erau in topul tratamentelor pentru vindecare folosite in China antica.
Acum se stie si de ce.
80% din sistemul nostru imuniatar se afla in tractul intestinal si se pare ca gelatina stimuleaza dezvoltarea probioticelor – bacteriilor sanatoase din colon – ceea ce intareste sistemul imunitar.
Maduva pe care o contin oasele este bogata in nutrienti si grasimi benefice pentru creier si pentru
invelisul fibrelor nervoase (mielina)..
Colagenul din suplimentele de pe piata (colagen de tip 2, de exemplu) este extras, de fapt,
din colagenul pe care il contine oasele animalelor. De ce nu am gasi o modalitate mai ieftina de a
consuma colagenul, apeland direct la “sursa”? Studiile demonstreaza ca gelatina
din supa de oase reduce durerile – in cazul atletilor – si ulcerul – in cazul pacientilor care o consuma.
Cand vine vorba despre arginina, barbatii ar trebui sa fie foarte atenti! Acest
aminoacid este util in sanatatea aparatului reproductiv, fiind esentiala
in producerea lichidului seminal. Si nu numai! De arginina este nevoie si in
producerea hormonului de crestere, care da forta musculara. Arginina are
rol important in mentinerea sistemului imunitar si ajuta la vindecarea ranilor.
Este, de asemeni, utila in cazul celor cu suferinte ale ficatului deoarece regenereaza celulele hepatice.
Glicina este un aminoacid neesential si un neurotransmitator despre care se stie ca imbunatateste somnul. Pe de alta parte, stimuleaza productia sarurilor biliare fiind util in afectiuni ale ”fierii”. Fiind de ajutor in formarea glutationului (o coenzima necesara in multe reactii de eliminare a toxinelor si radicalilor liberi din sange), glicina detoxifica intreg corpul de chimicale si imbunatateste functiile cerebrale. Nivelurile ridicate de glutation din sange sunt in stransa legatura cu longevitatea datorita efectului antioxidant.
Prolina este un aminoacid care reface cartilajul si de aceea repara articulatiile “care scartaie”, intareste pielea, elimina celulita si repara mucoasa care inveleste intestinul.
Glutamina este un fel de combustibil care hraneste celulele intestinului subtire, protejeaza mucoasa si stimuleaza reconstructia musculara.
Cum se prepara supa de oase?
Se pot folosi orice oase de animale, cele mai bune fiind capul, membrele prevazute cu
Cartilaj articular, ligamente si tendoane, coloana vertebrala, coastele si gatul animalelor. Poate fi
folosit orice animal, de la pui, pana la vita, oaie sau porc. In timpul fierberii, se adauga putin
otet de mere (sau sucul de la o lamaie), care ajuta la “scoaterea” mineralelor din oase.
– Se pun oasele intr-un vas si se toarna apa calda peste ele;
– Se adauga apoi peste apa 2 linguri de otet de mere inainte de a pune totul la fiert;
– Se fierbe la foc normal pana cand apa inceapa sa dea in clocot, apoi se reduce focul
la minim si se fierbe timp de, cel putin, 6 ore. Cu cat fierbem supa mai mult,
cu atat mai multi nutrienti sunt extrasi din oase. Ideal ar fi sa o fierbem 24-36 de ore.
– Abia dupa acest timp se adauga legumele, dupa preferinta.
Leac.doc
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s