Reteta de weekend cu vinete

Vinetele se remarca prin numeroasele beneficii pe care le aduc sanatatii, nu doar din prisma vitaminelor si mineralelor pe care le furnizeaza, ci si datorita antioxidantilor pe care ii contin, cu efecte benefice in reducerea nivelului de colesterol si prevenirea cancerului.

Vinetele pot fi incluse in numeroase retete sanatoase, mai ales in timpul sezonului lor de recoltare, intre lunile august si octombrie.

In afara de faptul ca au in compozitie vitamine si minerale esentiale organismului uman, vinetele mai contin si fitonutrienti importanti cu efect antioxidant. Printre acestia se numara compusii fenolici, precum acidul clorogenic si cafeic sau flavonoizii, precum nasuninul.

Cercetatorii americani de la Serviciul de Cercetare in Agricultura au descoperit ca acidul clorogenic este cel mai puternic antioxidant din vinete, avand o capacitate superioara de a combate actiunea oxidativa a radicalilor liberi asupra celulelor, dar si de a reduce nivelul colesterolului rau LDL in sange. Tot acidul clorogenic este si antimutagen (impiedica celulele sanatoase sa sufere mutatii si sa devina cancerigene) si antiviral.

Nasuninul este un alt compus antioxidant care se regaseste in coaja vinetelor, avand rolul de a preveni cresterea vaselor noi de sange si a cantitatii de sange in organism, atunci cand o tumora canceroasa incearca sa stimuleze acest proces pentru a se dezvolta. Fenomenul poarta numele de angiogeneza, iar nasuninul este un compus antiangiogenic.

In privinta salatei de vinete, perceptia conform careia tocarea vinetelor cu un instrument metalic duce la oxidarea acestora aflati ca este total gresit.

Vinetele se oxideaza in prezenta oxigenului si nu a inoxului, deci daca nu le tocati in vid, puteti sa le tocati cu orice. Daca au fost coapte de curand si tocate imediat dupa, se oxideaza mai incet, mai ales daca le amestecati repede cu ulei, daca sunt tocate la o ora- doua dupa curatare, ele sunt deja oxidate.

Iar ca un truc, daca vreti sa le deschideti la culoare, puneti o lingura de smantana sau de iaurt gras in maioneza, asta va rezolva problema.

salata-de-vinete-1_03933400.jpg

Vinetele sunt o sursă importantă de vitamine și minerale pentru organismul uman. Conțin 93% apă, fibre, mangan, molibden, potasiu, acid folic, vitamina K, cupru, vitamina B6, triptofan, vitamina C; magneziu, vitamina B3. În afară de faptul că au în compoziție vitamine și minerale esențiale organismului uman, vinetele mai conțin și fitonutrienți importanți cu efect antioxidant. Printre aceștia se numără compușii fenolici, precum acidul clorogenic și cafeic sau flavonoizii, precum nasuninul.

Vinetele ajută la menținerea sănătății cardiovasculare. În cadrul unui studiu de specialitate, când cobaii au consumat suc de vinete, au apărut efecte imediate — nivelul colesterolului, inclusiv al celui din pereții arteriali, a scăzut semnificativ, iar vasele de sânge s-au relaxat, permițând fluxului sanguin să circule mai bine.

Aceste efecte pozitive se datorează fitonutrienților furnizați de vinete. Cercetătorii americani de la Serviciul de Cercetare în Agricultură au descoperit ca acidul clorogenic este cel mai puternic antioxidant din vinete, având o capacitate superioară de a combate acțiunea oxidativă a radicalilor liberi asupra celulelor, dar și de a reduce nivelul colesterolului rău LDL în sânge. Tot acidul clorogenic este și antimutagen (împiedică celulele sănătoase să sufere mutații și să devină cancerigene) și antiviral, scrie doctorulzilei.ro.

Magneziul și vitamina B ajută la combaterea stresului și conferă o stare psihică mai bună. O cură cu vinete ne scapă de insomnii și de stările de nervozitate.

Consumul de vinete contribuie la energizarea organismului. Totodată, vitaminele A și C sunt cele care ajută la întărirea sistemului imunitar și, implicit, luptă și el împotriva radicalilor liberi.

Prin conținutul mare de apă și fibre, vinetele conferă sațietate și reduc setea, proprietăți pentru care sunt recomandate a fi consumate mai ales în zilele toride. Având un conținut mic de calorii sunt recomandate și în pierderea kilogramelor în plus și la reglarea tranzitului gastrointestinal. Sucul obținut din vânătă este eficient în curățarea ficatului și a pancreasului.

Sunt un bun diuretic și un bun antiinflamator, fiind indicat celor care au probleme digestive și pentru prevenirea inflamațiilor și a bolilor cronice. Cercetătorii au descoperit că vinetele conțin cantități importante de fitochimicale numite antocianine, un tip de antioxidanți care protejează organismul împotriva cancerului, îmbătrânirii premature, inflamațiilor și bolilor neurologice.

*;) winking*:-h wavePOFTA BUNA!





Sursa: internet

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s