Tratarea rănilor de arsură.

1.- RĂNI DE ARSURĂ:*

*Odată, când am fiert cucuruz, am încercat să verific cu o furculiță, dacă
ele sânt deja fierte, dar mâna mi-a alunecat în apa clocotită.
Încă urlam de durere, când a apărut în ușă un prieten, fost soldat în
Vietnam. M-a întrebat, unde țin făina? După ce i-am dat, mi-a băgat
complet mâna în făina, și mi-a spus, să-o țin acolo timp de zece minute,
cea ce am și făcut-o. Ne-a povestit, că în Vietnam, unui bărbat i s-au
aprins hainele, și în panica creată cineva a vărsat pe el conținutul unui
sac de făină. Făina nu numai că a stins flăcările, dar pe pielea victimei
nu a apărut nici măcar o bășicuță. *
*După zece minute, cănd mi/am scos mâna din făină, nu numai că nu am avut
pe piele nici o bășică, dar ea nici măcar nu s-a înroșit. De atunci în
permanență țin în frigider o pungă de făină, ea fiind mai eficientă rece,
decât la temperatura camerei. Odată mi-am ars limba, am acoperit-o cu
făină, iar după zece minute nu am mai simțit nici o durere. Deci dacă te
arzi, să nu pui arsura sub jetul de apă a robinetului, ci folosește punga
cu făină !! Este mult mai eficientă !!*

*2.- RĂNI DE ARSURĂ:*

*La un curs de pregătire pentru pompieri, aceștia au fost învățați că,
atunci când se produce o arsură, fie ea cât de extinsă, primul ajutor este
să pui partea afectată sub apă rece curgătoare, până când se mai răcorește
stratul de piele ars și apoi să aplici un albus de ou, bătut ușor spumă,
numai ca să fie mai ușor de aplicat. O femeie a pus la fiert un vas cu apă;
când a luat oala care fierbea, i-a sărit apa fierbinte pe mâna și i-a ars o
mare parte de piele. A băgat mâna imediat sub jet de apă rece, destul timp
ca să nu mai simtă căldura inițială, cu toate că durerea era îngrozitoare.
Apoi, a spart două ouă, a separat albușul, l-a bătut puțin și l-a pus pe
mâna. Mâna ei era atât de arsă, că pe măsură ce punea albușul pe piele,
pielea se uscă și ramânea o pelicula care apoi se întărea și care era de
fapt colagen natural. A durat cel puțin o oră aplicând strat după strat
albușul pe mâna. Mai târziu, nu a mai simțit durerea și în ziua următoare
abia mai avea o urmă roșie-maronie, acolo unde se arsese. De unde crezuse
inițial că va rămâne cu o cicatrice oribilă, spre surprinderea ei, după 10
zile, nu mai avea nici o urmă !!! Nici culoarea pielii nu s-a schimbat;
acea parte arsă s-a recuperat total, datorită colagenului existent în
albușul de ou, care în realitate, este o placentă și este plină de
vitamine. *
*MEREU POATE FI CINEVA CARE SĂ AIBĂ NEVOIE DE ACEST MESAJ. TRANSMITE-L ȘI
ALTORA !!!
SPER SĂ NU FIE NEVOE SĂ FOLOSIȚI ACEASTĂ ÎNVĂȚĂTURĂ…. *

O părere la “Tratarea rănilor de arsură.

Lasă un răspuns

