Citat

Ce e cu adevărat important ?

Ce e cu adevărat important ?

Stressul apare din mai multe cauze în viaţă. Printre cele mai importante se numără: frica, amânarea, confuzia, aşteptările neâmplinite şi situaţiile neprevăzute.

Există însă o “tehnică” pe care o poţi folosi şi care îţi conferă antidotul la aceste cauze de stress. Antidotul este claritatea.

Când îţi este foarte clar încotro te îndrepţi motivaţia creşte, frica se reduce, micile succese devin aşteptări de etapă împlinite şi…în mod evident, confuzia este spulberată de chiar opusul ei – claritatea.

O cale simplă de a obţine claritate este să îţi pui mereu întrebarea:

“Ce e cu adevărat important ?”

Această întrebare poate face minuni în viaţa ta pentru că îţi ordonează acţiunile – le pune în ordinea firească pentru a realiza scopul pe care îl urmăreşti cu claritate. Desigur, pentru asta e nevoie mai întâi să ştii care e scopul,… să ştii ce vrei.

După ce te-ai hotărât ce vrei, în fiecare etapă a punerii în practică a obiectivului tău pot apărea interferenţe…

Te sună un vecin să îl ajuţi, un prieten să îl însoţeşti, partenerul să faci ce ai promis luna trecută etc.

Ca să eviţi stressul cauzat de aceste interferenţe sau de frică sau de orice alt motiv, claritatea este una din cele mai bune căi.

Pune-ţi aproape obsesiv întrebarea: “Ce e cu adevărat important aici ?”

În experienţa mea, ori de câte ori mă surprind într-o stare de stress, dacă îmi pun întrebarea “Ce e cu adevărat important aici ?”, mă calmez mai uşor.

Mintea mea începe să pună în ordine activităţile, care se subordonează obiectivelor, care sunt subordonate scopurilor, care mă ajută să îmi îndeplinesc rolurile… şi tot aşa.

Este o aliniere internă, de la acţiune către rol, care îmi aduce claritate. E ca şi când ai vrea să pui rufele la uscat pe sârmă. Primul lucru pe care îl ai de făcut este să întinzi sârma…

În acest caz sârma reprezintă rolurile şi scopurile tale majore, iar rufele sunt activităţile, obiectivele de etapă şi proiectele pe care le faci ca să realizezi acele scopuri sau să împlineşti acele roluri.

Când ai realizat această aliniere (această întindere a sârmei) ai avantajul că treci de la confuzie la claritate.

Trecerea de la starea de confuzie la cea de claritate are la rândul său un alt avantaj: îţi dă senzaţia de progres, care e o condiţie a fericirii pe termen lung.

Aşa că îţi sugerez să te întrebi cât mai des: “Ce e cu adevărat important aici ?” … aici însemnând locurile în care îţi manifeşti cele mai importante roluri: acasă, ca părinte sau soţ/soţie, la serviciu, în excursie, etc.

Mă aştept că acest exerciţiu bazat pe o singură întrebare să îţi aducă multă claritate pentru că în roluri diferite avem ierarhii de importanţă diferite. De exemplu, la serviciu performanţa s-ar putea să fie pe primul loc, iar banii pe al doilea, dar acasă s-ar putea să fie mai important confortul financiar al familiei decât performanţa la muncă.

Eşti cu adevărat capabil să “schimbi macazul” când pleci de la serviciu şi vii acasă ? Sau uiţi uneori să îl schimbi şi în loc să te asiguri de confortul celor dragi munceşti şi acasă ca să perfectezi nu ştiu ce proiect…???

Când ştii în fiecare moment pentru ce faci un lucru, viaţa devine mai simplă şi munca mai eficace.

Acum, când te afli la finalul lecturii acestui articol…”Ce e cu adevărat important aici ?”

Articol preluat de pe: http://www.andyszekely.ro/

10 păreri la “Ce e cu adevărat important ?

  1. Pingback: Despre gradinite « Totul despre copii

  2. Pingback: Ce e cu adevărat important ? (via Despre Viata) « Despre Viata

  3. Mi-a placut articolul , e bine scris , asa ca m-am dus pe pagina „inculpatului” dar am observat ca nu are buton de feedback. Adica nu se accepta comentarii. Mie nu-mi plac blogurile cu circuit inchis – din punctul meu de vedere este o lipsa de interes fata de cititori😦

    • Ai dreptate, in ceea ce priveste interesul fata de cititori…
      Pe Andy Szekely, eu l-am descoperit, atunci cand am descoperit si NLP-ul (adica acum vreo 8 ani) si imi place!
      Desi, in ultimul timp, in acelasi domeniu, il citesc/si prefer mai mult pe Marian Rujoiu…

  4. Hai ca bati campii cu candoare , ne invarti atat cu rolurile de pe franghia de rufe…Zici asa : „După ce te-ai hotărât ce vrei, în fiecare etapă a punerii în practică a obiectivului tău pot apărea interferenţe…Te sună un vecin să îl ajuţi, un prieten să îl însoţeşti, partenerul să faci ce ai promis luna trecută etc.

    Ca să eviţi stressul cauzat de aceste interferenţe sau de frică sau de orice alt motiv, claritatea este una din cele mai bune căi.

    Pune-ţi aproape obsesiv întrebarea: “Ce e cu adevărat important aici ?”
    Chiar , ce e mai important aici , sa-i spun partenerului : Auzi , ma , ma mai freci mult cu chestiile astea de anul trecut ? si sa-mi vad de scopurile mele , chiar daca copilul imbraca haine nespalate de un an si mananca paine veche de trei saptamani , sau ce ?
    Teorii goale de orice continut…Vorbe rostogolite din burta , macar de ar avea vreo contributie originala…
    Aveti timp de pierdut !

    • Ti-am aprobat comentariul (pentru care iti multumesc), dar am si eu 2 intrebari:
      1. De prioritizare ai auzit (apropo, de exemplul dat de tine cu partenerul etc. etc.)?
      2. Cati ani ai? (nu de altceva, dar am intrat, in fuga, pe blogul tau, si dupa ce am citit ceva despre vampiri, extraterestrii etc., m-ai determinat sa ma cam opresc. Detii cumva adevarul absolut? Sau esti, pur-si-simplu suparat/a pe viata?)
      Sper sa primesc un raspuns matur (in definitiv, am optiunea de a-l aproba sau nu)!

  5. Ce este NLP-ul?
    Eu ma descurc singura la capitolul „automotivare” daca am o carte buna care sa ma indrume.
    Ok, mi-ar place sa fac yoga , acolo as avea nevoie de profesor dar……..numai pentru yoga nu am timp acum!!!
    Cum a fost la mare? Era frumos sa scrii un post despre ce ti-a placut si ce nu………

    • NLP – Neuro Linguistic Programming, inseamna:

      Neuro: modul in care functioneaza creierul si sistemul nervos. Experimentam lumea cu ajutorul celor 5 simturi. Mintea si trupul nostru sunt parti ale aceluiasi sistem; din perspectiva NLP neurologia noastra include atat reactiile fiziologice cat si procesele de gandire.

      Lingvistic: modul in care comunicam cu ceilalti dar si cu noi insine. Sistemele de comunicare verbala si non-verbala prin care reprezentarile noastre neurale sunt codate si ordonate. Prin limbaj atribuim sensuri si comunicam cu ceilalti, incluzand si semnalele fiziologice inconstiente.

      Programare: modalitatea sistematica prin care codificam abilitatile si cunostintele noastre si prin care reusim sa reproducem experientele si abilitatile celorlalti, pentru a atinge propriile scopuri. Avem abilitatea de a ne programa pentru a atinge anumite scopuri dar se pare ca uneori folosim „programele” deja existente care ne conduc spre rezultate nedorite.

      Prin NLP invatam sa relationam cu creierul si sistemul nostru nervos intr-un mod sistematic, si putem de asemenea sa reproducem abilitati folosite de altii prin procesul numit modelarea excelentei (descris in pasul urmator al acestui curs).

      Interesant este ca fiecare termen al sintagmei NLP face referire directa la ideea de sistem. Interactiunile interumane sunt tratate ca proces sistemic. Este vorba atat de sistemul care este individul cat si de sistemul pe care il formeaza individul in relatiile cu ceilalti.

      (… sau, mai pe romaneste… automotivare/dezvoltare personala…)

      Si eu tot singura… dar nu ma prea descurc…

      Coincidenta?… Maine plec din nou la mare (7 zile), ptr. a doua oara in acest an (s-a ivit o noua ocazie si plec doar cu mezina mea). Asadar, poate, la intoarcere, voi scrie postul cu pricina…

  6. Ei, ai parte de soare si de timp frumos! Abia astept sa ne impartasesti impresiile

    Mai vroiam sa-ti spun Lore ca oricine ajunge pe blogul tau vede aceeasi postare – „copilaria nu trebuie traita in spital” lucru care da impresia ca nu ai mai postat nimic de atunci. Sper ca nu te deranjeaza ca te tot bat la cap cu chestii administrative , ma gandeam ca poate ai vrea sa stii (daca nu se vad postarile noi, tendinta e de parasirea blogului) Probabil exista undeva optiunea ca postarile tale sa apara in ordinea aparitiei?

    Have fuuun

Lasă un răspuns

